fbpx
Skip links

Facebooki ärikonto seadistamisest ja iOS 14 uuendustega seonduvatest muudatustest


Kadi Hainas
kadi@estlanders.com

Kuigi postitus on kirjutatud iOS 14 muudatuse alguses, on kogu postituses olev info kehtiv ning autori poolt üle kontrollitud seisuga 23.01.2022.

Kuigi Facebooki äri- ja reklaamikonto loomine ja ühendamine olemasoleva Facebooki lehega on pealtnäha lihtne ja kiire tegevus, olen viimasel ajal aina rohkem aidanud äriomanikke, kellel on midagi seadistamisel valesti läinud või on tekkinud jooksvalt probleemid nagu näiteks:

  • pole võimalik reklaame teha, kuna kontode ühendamises esineb viga
  • Facebook piksel pole korrektselt ühendatud ja ei kogu andmeid
  • Instagrami poodi pole võimalik avalikuks teha, kuna see on Facebooki poolt tagasi lükatud
  • Facebooki või Instagrami poes ei kuva veebipoe tootekataloogi või osad tooted on Facebooki poolt tagasi lükatud
  • Instagrami ja Facebooki poe toodete struktuur pole loogiline ja kõige olulisemad tooted on kuvatud kõige all
  • kogemata on loodud mitu reklaamikontot, pikslit või tootekataloogi ja konto struktuuris valitseb suur segadus
  • reklaamikonto on kinni pandud ning ei tea, mida edasi teha.

Sageli on ebakorrektse seadistuse põhjuseks teadmatus – konto loomisega alustatakse, aga puudub arusaam kõikidest sammudest, mida korrektseks seadistamiseks tegema peab.

Kuigi äri- ja reklaamikonto seadistamises pole oma olemuselt midagi keerulist, tehakse sageli konto kiiruga ja kõikidele Facebooki antud valikutele kiirelt “jah” vastates ning sealt võivadki vead tekkida.

Et neid vigu vältida, on oluline (ja ka tunduvalt lihtsam!), kui seadistused saavad algusest peale korrektselt tehtud. Võta selleks rahulikult aega.

Mis peaks kindlasti tehtud saama?

Isegi kui sa hetkel reklaami ei tee, tasub Facebook Business Manageri konto luua ja seadistada, et sinu Facebooki piksel saaks niipea kui võimalik infot koguma hakata.

Tegemiseks:

  • Luua Facebook Business Manageri konto
  • Lisada ettevõtte andmed
  • liita Business Manageri oma Facebooki leht ja Instagrami konto
  • Luua reklaamikonto (ja veenduda, et tegemist ei ole Facebooki poolt automaatselt loodud personaalse reklaamikontoga)
  • Lisada maksemeetod, mida kasutatakse Facebooki reklaamide eest tasumiseks
  • Luua ja lisada kodulehele Facebook piksel ning testida, kas see töötab korrektselt
  • Anda vajalikele inimestele ligipääs (hea oleks lisada peale enda veel keegi adminiks, juhuks kui sinu Facebooki kontoga peaks midagi juhtuma)

iOSi uuenduse tõttu on reklaamide tegemiseks kohusustlik ära teha ka järgnevad sammud (lähemalt juttu all):

  • Kinnitada oma domeen(id)
  • Seadistada 8 event’i prioriteetsuse järjekorras
  • Lülitada sisse kaheastmeline autentimine

Veebipoodidel lisanduvad veel järgnevad tegevused: 

  • Liidestada tootekataloog Facebookiga
  • Seadistada Facebooki ja Instagrami poed (annab võimaluse ka tooteid oma postitustel märkida ja seeläbi otse tootelehele suunata)

Apple iOS mõju Facebooki reklaamidele

Lisaks tavapäraste seadistusega seonduvatele probleemidele on viimasel ajal palju kõlapinda tekitanud Apple’i iOS 14 operatsioonisüsteemi uuendusega kaasa tulev muudatus, millega Apple annab oma kasutajatele võimaluse välja lülitada andmete edastamise kolmanda osapoole äppidele.

Muudatuse üldine mõju on palju laiapinnalisem, kuid kõige rohkem puudutavad sotsiaalmeedias reklaami tegevaid ärisid Facebookiga seonduvad muudatused. 

Mida see tähendab? 

Mida rohkem inimesi otsustab andmete edastamise keelata, seda  suurem on mõju Facebooki reklaami tulemuslikkusele, mis on olnud siiani väga heade sihtimisvõimalustega ja seetõttu ka tulemuslik just tänu suurele hulgale isikuandmetele. 

Aina enam sooritatakse oste ja tehakse online toiminguid mobiiliga, seehulgas iPhone’iga. Kui sa pole kindel, paljud sinu klientidest ja veebilehe kasutajatest Apple’i seadmeid (ning ennekõike just iPhone’i)  kasutavad, siis mine Google Analyticsisse, vali vasakult menüüst Audience – Technology – Browser & OS ja vali “Primary dimension” Operating system. Vali ajavahemikuks pikem periood, näiteks aasta, et paremat ülevaadet saada ja vaata iOSi kasutajate arvu.


Meie vaatasime otsa enda hallatavate veebipoodide andmetele ja sõltuvalt poe iseloomust jäi iOSi kasutajate arv 15% – 35% vahele.
StatCounteri andmetel on Eestis iPhone’i kasutajaid jaanuar 2021 seisuga 32.67% kõikidest mobiiliseadmete kasutajatest. iPhone’i kasutajad on sageli ka keskmisest jõukamad. Äriomanikuna ei taha sa kindlasti seda sihtgruppi välistada.

Kui sul mingil põhjusel pole veel Google Analyticsit ühendatud, siis seadista see esimesel võimalusel. Ma ei hakka siinkohal Google Analyticsi olulisel pikemalt peatuma, aga iga online’is äri tegeva ettevõtte jaoks on see hädavajalik tööriist, et teha teadlikke ja kaalutletud otsuseid.

Kuna iOS’i muudatused nõrgestavad Facebooki reklaamikontos nähtava analüütika täpsust, on eriti oluline reklaamide tulemuslikkust mõõtes tugineda Facebooki analüütika asemel Google Analyticsile.

Mida teha? 

Facebook on Apple’i muudatuste valguses ka oma platvormil teinud muudatusi, et aidata äridel kasutaja privaatsust austades efektiivsete kampaaniate loomist jätkata.   

Kellel on Facebookis reklaamikonto olemas, näeb sisse logides järgnevat teavitust: 

Facebook on andnud selged juhised, mida teha, et muudatustele vaatamata veebilehel toimuvaid tegevusi mõõta.

NB! Need ei ole soovitused, vaid kohustuslikud seadistused, mis tuleb enne reklaamima asumist ära teha.

Kinnitada Facebookis oma veebilehe domeen

Domeeni kinnitamiseks annab Facebook kolm meetodit. Soovitame seda tavaliselt teha DNS kirje kaudu domeeni majutuses. Sellisel juhul kehtib see kõikidele domeeniga seotud alamdomeenidele. 

Seadistada prioriteetsuse järjekorras 8 kõige olulisemat event’i

Eventide ehk sündmuste alla kuuluvad näiteks ost, kassasse minemine, ostukorvi lisamine, toote vaatamine, uudiskirjaga liitumine, registreerimisvormi täitmine jne.

Facebook seab need olemasolevate andmete põhjal automaatselt soovituslikku järjekorda, kuid need tasub üle vaadata, et seadistus oleks kindlasti teie äri eesmärkidest lähtudes korrektne. 

Näiteks kui tegemist on veebipoega, peaks kõige oluline sündmus olema purchase ehk ost. Kui selle asemel on seadistatud prioriteedina ostukorvi lisamine, kuid mõõdad ennekõike oste, ei näe sa Facebooki analüütikas enam andmeid ostude kohta. Seetõttu on terve ostuteekonna mõõtmiseks vaja Google Analyticsit või teisi kolmanda osapoole platvorme. 

Kuigi event’ide seadistust saab muuta, tuleb seda tehes veenduda, et event ei oleks kasutuses üheski hetkel avaldatud reklaamis, kuna reklaamid peatatakse kuni kolmeks päevaks ja need tuleb manuaalselt uuesti sisse lülitada. 


Ühtlasi tuleb arvestada, et kustutatud event’idega reklaame ei saa enam uuesti avaldada.  

Lülitada turvalisuse tagamiseks sisse kaheastmeline konto autentimine kõigile Facebook Business Manager’i konto kasutajatele

See punkt ilmselt pikemat selgitust ei vaja ning kindlasti tasub üle vaadata, et ka teistel kontodel ja veebilehel oleks kasutatud turvalisuse häid tavasid – tugevad paroolid, kaheastmeline sisselogimine, SSL sertifikaadi seadistus (htttps).

Kokkuvõtteks

Need muudatused ei mõjuta ainult veebipoode, vaid kõiki online ärisid, kes praegu või hiljem Facebookis ja Instagramis reklaamida plaanivad. Seega tasub teemasse süveneda ja veenduda, et kõik seadistused saavad korrektselt tehtud. 

KKK

Facebook Business Manageri konto aitab kokku koondada ja hallata sinu äri jaoks olulisi Facebooki varasid (lehed, Instagrami konto, reklaamikontod, piksel) ühest kohast, jagada erinevate õigustega ligipääse ning kasutada Facebooki tööriistu (analüütika, sihtgrupi analüüs jne), mis aitavad edukamalt reklaami teha.

Facebook Pixel on unikaalne kood, mis luuakse Facebook events mangerist ja liidetakse koduleheküljele. Peale ühendamist hakkab piksel andmeid koguma ning selle abil on võimalik teha remarketingi ehk taasturundust  neile, kes on juba sinu äriga varasemalt kokku puutunud (käinud veebilehel, vaadanud tooteid, laikinud, kommenteerinud või jaganud sinu postitusi, vaadanud sinu videot jne).

Erinevalt Google’ist ei ole Facebookis või Instagramis sinu reklaami nägev inimene tavaliselt valmis koheselt ostu sooritama, kuid taasturunduse abil on võimalik ta sinu brändiga tuttavaks teha ning ostuni suunata.

Facebook shop on sinu Facebooki lehel asuv pood, kus kuvatakse sinu veebipoe tooteid ning huvi korral saab inimene otse Facebooki poest sinu veebipoes asuvale tootelehele liikuda.

Instagram shop loob sinu Instagrami kontole “View shop” võimaluse, millega saab veebipoe tooteid otse Instagramist vaadata ja huvi korral veebipoes asuvale tootelehele liikuda. Ühtlasi on peale Instagram shopi seadistamist võimalik tavalistes Instagrami postitustes oma tooteid märgistada. Instagram Shopi toodete järgnevust ja kategooriaid on võimalik muuta läbi Facebook Commerce Manageri.

Zoom videoplatvorm on nagu Skype.  Seal saab kasutaja võtta ajutiselt kaugkontrolli arvuti üle, mis teeb probleemide avastamise ja seadistamise lihtsaks.

Tarkvara saad laadida siit: https://zoom.us/download#client_4meeting

Soovid seadistamisel abi?

 

Kui soovid Facebooki äri- ja reklaamikonto seadistamisel abi; tahad veenduda, et kõik on korrektselt ühendatud või soovid Facebook Business Manageri ja reklaamikonto hingeelu rohkem mõista, pakume abi 1:1 seadistamisega läbi Zoom videoplatvormi.

Nii ei pea sa ühtegi ligipääsu jagama ning saad kindel olla, et kõik seadistused on Facebooki reklaamide tegemiseks valmis.

Konsultatsiooni hind: 75€+KM (kestvus kuni 60 minutit)
Loading...