fbpx
Skip links

Milline on hetkel parim meiliturunduse platvorm veebipoodidele?


Veebipoodide meiliturunduseks, analüütikaks ja automatiseeringuteks on hetkel üks kiiremini arenevatest platvormidest Klaviyo. Meie jaoks on oluline, et meie kliendid saaksid maksimaalselt tulemusi, mistõttu kasutame meiegi nii meiliturunduse kui kliendiandmete haldamise jaoks Klaviyot.

Järgnevalt räägime pisut lähemalt, mis on Klaviyo peamised kasutusargumendid ning miks peaks arengut ja müügikasvu sooviv veebipood Smaily, Mailchimp`i, Active Campaign’i, Mailerlite’i või mõne teise platvormi asemel just seda platvormi kasutama.

NB! Olgu siinkohal veel mainitud, et me pole kuidagi Klaviyo poolt sponsoreeritud ning meie valik on tehtud puhtalt kasutajakogemust ning platvormi võimekust arvesse võttes. Kui lähiajal peaks turule tulema mõni teine platvorm, mis aitab kiiremini, soodsamalt või lihtsamalt paremaid tulemusi tuua, siis oleme kindlasti sellele avatud.

Klaviyoga õpid oma kliente paremini tundma

Klaviyo ei ole lihtsalt meiliplatvorm – see on e-poodidele mõeldud CRM (kliendisuhete halduseks mõeldud platvorm), mis aitab lisaks turundusautomaatikale ja kampaaniakirjade saatmisele sinu kliente paremini tundma õppida. 

Klaviyo ühildub enimkasutatavate veebipoe platvormidega (WordPress + Woocommerce; Shopify, Magento jne). Peale veebipoe ja Klaviyo ühildamist jõuavad sinu e-poe klientide andmed otse Klaviyosse, kus on võimalik kliente hõlpsalt erinevate parameetrite alusel segmentidesse ehk gruppidesse jaotada.

Allikas: Klaviyo.com


Ühtlasi kogub Klaviyo sinu meililistiga liitunute kohta tagataustal andmeid, näiteks millised tooted neile huvi pakuvad? Mitu korda on nad tooteid ostukorvi lisanud? Kas nad on jõudnud kassa lehele või hoopis ostukorvi enne seda hüljanud?

Mõned näited segmentidest, millest on igal veebipoel kasu: 

  • Kliendid vs ostu mitte sooritanud jälgijad

    Et veebipoodide meiliturundus oleks personaliseeritud ja tulemuslik, on oluline mõista, kellele sinu sisu suunatud on. Selleks jaotame meililisti ostukäitumise järgi segmentideks. Tavaliselt loome järgnevad segmendid:
    • Pole ühtegi ostu sooritanud
    • On ostnud 1x
    • On ostnud 2x
    • On ostnud 3x

… jne

  • Engaged ehk n-ö aktiivsed profiilid (meilide avajad, klikkijad, veebilehe külastajad)

Väga oluline segment! Kirjade saatmine neile, kellele päriselt sinu sisu korda läheb, mõjutab otseselt sinu meilide maandumist peamistesse meilikaustadesse (primary ja promotions) ning ennetab kirjade sattumist rämpsmeilide kausta.. 

  • On olnud meililistis X aeg, aga pole ostu sooritanud

Seda segmenti teistest eraldades saad aru, palju on sinu meililistis neid, kes on sinult juba mõnda aega kirju saanud, aga pole endiselt ostuni jõudnud. Vastavalt saadud andmetele saad püstitada hüpoteese ning püüda aru saada, miks see nii on.

Võib-olla on neil vaja väikest tõuget soodustuse näol, et ostuni jõuda? Seehulgas on boonuseks, et sa ei pea soodustust jagama ilmtingimata kõigile. Näiteks võid teha eraldi kampaania vaid neile, kes avavad aktiivselt kirju, külastavad veebilehte, aga pole ostnud. 

  • On ostnud X perioodi ajal (nt 7, 14, 30 päeva jooksul) 


Kuidas sa tunneksid end olukorras, kus oled ostnud täishinnaga toote ja saad järgmisel päeval kirja, et toode on nüüd allahinnatud? Julgen arvata, et pigem see just kõige meeldivamaid tundeid ei tekita…

Kui klient on ostu sooritanud alles hiljuti, ei ole enamik juhtudest mõistlik talle jätkata kampaaniapakkumiste saatmist. Kui selline segment on loodud, saab selle kliendisegmendi lihtsa vaevaga kampaaniakirjadest välistada või neile hoopis teistsugust sisu suunata.

Klaviyo toob raha sisse ka siis, kui sa magad

Nagu eelnevalt mainitud, koondab Klaviyo kokku palju väärtuslikku infot, mida saad oma klientide mõistmiseks lähemalt analüüsida. Kui Klaviyos on loodud vastav segment, on sellele grupile võimalik saata nii ühekordset kampaaniakirja kui ka ajastada automaatne meilide jada, mis saadetakse automaatselt jälgides eelnevalt määratud parameetreid.

Enimlevinud automaatsed jadad on:

  • Tervituskirjade jada – Saadetakse peale meililistiga liitumist eesmärgiga suunata liitunu esimese ostuni, aidata klienti brändi väärtuste ja eripäradega tuttavaks teha. Sageli sisaldab tervituskirjade jada sooduskoodi, mis annab esimeselt ostult soodustust.

  • Hüljatud ostukorvi ja kassa jadad – Meeldetuletus külastajale, kes alustavad, aga ei lõpeta ostu sooritamist.

  • Ostujärgne meilijada – Sisaldab infot, mis annab kliendile väärtust alates ostu sooritamise hetkest, paki saamiseni kuid miks mitte ka toote kasutamise ajal… (näiteks õpetused või muud huvitavat lugemist või vaatamist, mis aitavad kliendil toote kasutamiseks end ette valmistada või kasutamisega jätkata)


    Miks on need automatiseeringud olulised? Sest need toovad PÄRISELT raha sisse ilma selleta, et sa peaksid järjepidevalt midagi seadistama või uut sisu looma.

    Mida rohkem liiklust veebilehel käib, seda kiiremini kasvab meililist ning seda rohkem aitavad käivet tuua automatiseeringud. 

Klaviyot on lihtne kasutada

Kui Klaviyo loogikast ja võimekusest aru saada, on seda platvormi väga lihtne kasutada. Jah, platvorm on küll inglise keeles, kuid kelle jaoks see pole probleem, on nende meeletult koguka klienditoe artikli ja videokogumi või live klienditoe abil võimalik kõik probleemid kiirelt lahendada. 

Klaviyo kampaaniakirjade saatmise osa võimaldab lihtsa ja intuitiivse halduse abil kerge vaevaga kauni disainiga kirju koostada. Ühtlasi on võimalik Klaviyosse sünkroniseerida kõik veebipoe tooted, et neid siis hõlpsalt meilidesse lisada. 

Kokkuvõtteks

Klaviyo on “kõik ühes” võimekas platvorm, millega saad oma kliente paremini tundma õppida ja analüüsida ning vastavalt kasutaja käitumisele nii kampaaniakirju kui automaatseid jadasid seadistada. Platvormil on kogu võimekus olemas, et oma veebipoe müügi suurendamiseks loodud strateegia ellu viia!

Soovid Klaviyo kohta rohkem teada? Broneeri TASUTA tutvumiskõne siit; helista +372 51 993 966 või kirjuta meile info@estlanders.com.

Soovid abi Klaviyo seadistamisega? Vaata pakette siit.