fbpx
Skip links

Google ja Yahoo muudatused: Mida teha, et Sinu uudiskirjad alates 1. veebruarist 2024 rämpsposti ei maanduks?

Alates veebruarist hakkavad kehtima Google ja Yahoo kehtestatud uued reeglid, mis puudutavad kõiki meiliturundundajaid, kuid erilist tähelepanu peavad pöörama need, kes saadavad uudiskirju korraga rohkem kui 5000 kontaktile. Google silmis on tegemist “masskirjade saatjatega” (bulk senders). Google reeglid on nõudlikumad ning neid täites on täidetud automaatselt ka Yahoo reeglid.

Mida tähendab 5000 kontakti?

  • Personaalsetele gmaili või @googlemail kontodele on saadetud 24 tunni jooksul rohkem kui 5000 kirja. Sinna hulka on loetud kogu selles ajavahemikus toimunud meililiiklus ehk lisaks kampaaniakirjadele näiteks ka tellimuse kinnituse meilid ja automaatmeilid.
  • Kui kasutuses on mitu erinevat aladomeeni, loetakse lisaks põhidomeenilt saadetud meilidele ka need kirjad 5000 hulka.

    Näiteks: 2000 kirja läks täna välja @estlanders.ee meilit ja 3000 kirja @turundusblogi.estlanders.ee. Kuna mõlemate kirjade põhidomeen on estlanders.ee teeb see kokku 5000 ja tuleb võtta arvesse kõrgendatud reegleid.

Järgnevalt toome välja muudatused, mida tuleb arvesse võtta ning soovitused, kuidas need ellu viia.

1. Seadista SPF; DMARC ja DKIM

Lihtsamalt öeldes on tegu domeeni autentimisega, mis aitab tõestada, et sinu domeenilt saadetavad kirjad on tõepoolest ka sealt saadetud. See aitab vähendada petuskeeme ning tõenäosust, et keegi saaks meili teel, teeseldes kedagi teist, andmeid välja petta. Tehnilisemas keeles on tegemist DNS rekordite seadistusega (Domain Name System). 

Domeeni autentimiseks on kõige mõistlikum jälgida meiliplatvormi enda juhiseid, kuna sammudes esineb platvormipõhiseid nüansse.

Siin on Eestis enimkasutatavate platvormide juhised:

Kui Sa pole kindel, kuidas neid seadistusi korrektselt teha, siis toimi järgmiselt:

  • võta ühendust oma ettevõtte IT toega; 
  • kui eraldi IT inimene puudub, siis kontakteeru oma ettevõtte domeeni majutusteenuse pakkujaga (nt Zone.ee; veebimajutus.ee jne); 
  • abi võid saada ka oma kasutatava meiliplatvormi klienditoest.

Kui jääd hätta võid julgelt ka meiega ühendust võtta – info@estlanders.com

2. Saada kirju ainult oma kinnitatud domeenilt

Ära saada kirju @gmail või @yahoo aadressitelt või mõnelt muult aadressilt, mida eelmises sammus ei kinnitanud. Seega veendu, et sinu “From” ehk saatja aadress ühtne kindlasti sinu eelnevalt kinnitatud brändidomeeniga. Näiteks kasutame uudiskirjad@estlanders.ee, kui eelnevas sammus sai kinnitatud @estlanders.ee domeen.

3. Veendu, et sinu meililistist on võimalik lahkuda ühe klikiga

Tavaline “unsubscribe” lingi olemasolu ei ole tänapäeval midagi uut, kuna on hea meiliturunduse tava ja nõutav lisaks hea kliendikogemuse tagamisele ka GDPRi jt teiste meiliregulatsioonide täitmiseks. Sageli suunab aga listist lahkumise link eraldi alalehele, kus on võimalik ainult valitud listidest lahkuda ning meiliaadressi listist eemaldamiseks on vaja teha mitu sammu.

Uute reeglite järgi on vaja veenduda, et sinu uudiskirja listist oleks võimalik lahkuda ka ühe klikiga (one-click unsubscribe). See tingimus ei kehti ostuga seotud meilidele (nt tellimuse kinnitus või muu tellimusega seotud info), vaid on nõutav üldistes kampaania- ja teistes automaatselt seadistatud kirjades. Laialt kasutatavatelt meiliplatvormidelt saadetavate kirjade puhul on platvormid selle seadistuse juba sinu eest ära teinud ning “Unsubscribe” ilmub automaatselt postkastis saatja nime kõrvale. Sellisel juhul lisategevusi tegema ei pea.

Kui kasutad vähemlevinud platvormi või erilahendust, siis tasub see arendajatelt või klienditoelt üle küsida.

Miks listist lahkumise lihtsustamine Sinu jaoks hea on? 

Jah, inimestel on lihtsam sinu meililistist lahkuda, aga see on parem kui keegi sinu kirja rämpsuks märgib. Ühtlasi aitab see listi puhtana hoida ja rõhutab olulisust oma meiliturunduse strateegia hoolikalt läbi mõelda. Eesmärk on ju pakkuda head ja väärtustloovat sisu neile, kellele see päriselt korda läheb.

4. Hoia oma rämpspostiks märgitavate uudiskirjade määra alla 0.1%

Kui olete varasemalt rämpsposti minevate kirjade määrast (spam rate = kirja spamiks märkivad kontaktide ja kõikide kirja saajate suhe) mööda vaadanud, siis nüüd tuleks see võtta erilise tähelepanu alla ning lisada oluliste meiliturunduse mõõdikute alla. Nimelt hoiatab Google, et spam rate’i kriitiline piir on 0.3% ning seda tasuks iga hinna eest vältida, et sinu kirjad spami minema ei hakkaks. 

Tavaliselt on spam rate’i võimalik jälgida ka meiliplatvormi analüütikast, kuid tasub ühendada ka Google Postmaster Tools, mis aitab aru saada, Gmaili põhiseid andmeid. 

Mis juhtub, kui tingimused pole täidetud?

Google on öelnud, et need, kes ei vasta tingimustele hakkavad nägema esmalt alates veebruarist 2024 erroreid väikese protsendi mittevastavate kontaktidele juures. Errorite järgi saab aru, millised seadistused on vaja kiiremas korras ära teha.

Alates 2024. aprillist läheb olukord karmimaks – tingimustele mittevastavate kontaktidele kirju saates ei jõua need enam saajatele kohale. 

Seega tasub võtta Google ja Yahoo muudatused ette ning jälgida sealseid tingimusi tõsiselt ning seadistused esimesel võimalusel kriitilise pilguga üle vaadata. 

Kui vajad meiliturundusega abi, siis võta julgelt ühendust info@estlanders.com